Vihreät yrittäjät

Yrittäjäehdokas avaa Vihreiden varapuheenjohtajakilvan

Tiedotteet – 20. maaliskuuta 2013 klo 15.33 – kirjoittanut hallitus

Kevään puoluekokouksessa valitaan Vihreille kolme varapuheenjohtajaa. Vihreiden yrittäjien hallitus esittää varapuheenjohtajan tehtävään uusmaalaista yrittäjää ja pitkän linjan vihreää vaikuttajaa Kristian von Esseniä. Vihreiden yrittäjien puheenjohtaja Outi Ugas perustelee valintaa seuraavasti:

– Kristianilla on parikymmentä vuotta kokemusta yrittäjyydestä ja yritysten johtamisesta, ja hän tuntee vihreän politiikan perusteellisesti. Monet Vihreiden aloitteista, kuten perustulo ja turhan hallinnon karsiminen, hyödyttävät ensisijassa juuri pienyrittäjiä ja itsensä työllistäjiä. Ehdokkuuden myötä saamme yrittäjiä kiinnostavat näkökulmat esiin myös kevään keskusteluissa.

von Essen oli pioneerina tuomassa uudenlaista kahvilakulttuuria Suomeen 90-luvun alussa ja hän vaikuttaa edelleen sekä Kanniston Leipomon että Kaffecentralenin osakkaana. Siuntiolaisvaltuutettu toimii tällä hetkellä myös Vihreiden Uudenmaan piirin puheenjohtajana. Puolueen tehtävissä hän on toiminut aiemmin mm. puoluevaltuuskunnan puheenjohtajana, pk-yrittäjyysohjelman työryhmän puheenjohtajana ja elinkeinopoliittisen ohjelman työryhmän jäsenenä.

– Vihreissä on paljon yrittäjiä, ehkä enemmän kuin missään muussa puolueessa suhteessa jäsenmäärään. Yrittäjämyönteisellä kulttuurilla on vahva yhteys työllisyyteen. PK-yritysten toimintaedellytysten parantaminen on järkevää ja kustannustehokasta työllisyyspolitiikkaa. Aina kannattaa yrittää, kannustaa von Essen.

Vihreiden puoluekokous pidetään Espoossa ja Helsingissä 25.-26.5.2013.

Lisätietoja:

Kristian von Essen
050 509 2543, kristian.essen(ät)vihreat.fi

Outi Ugas, puheenjohtaja, Vihreät yrittäjät ry
040 411 4541, outi(ät)naturalinterest.fi

Avainsanat: , , ,

Yksi kommentti artikkeliin ”Yrittäjäehdokas avaa Vihreiden varapuheenjohtajakilvan”

1. Sude kirjoittaa:

30. kesäkuuta 2015 kello 7.12

Hei LauraKiitos paljon. Oli ilo olla elholda. Olen itse oikein tyytyve4inen. Sain mm. kolmanneksi eniten e4e4nie4 Vihreiden miesehdokkaista ja e4e4nestyspe4ive4n loppukiri oli mahtava. Nyt odotan innolla tulevaa lautakuntatyf6skentelye4 ja koska olen 2. varavaltuutettu, tulen tarvittaessa myf6s osallistumaan valtuustonkin kokouksiin. Ja varavaltuutettuna olen nyt osa Vihreiden valtuustoryhme4e4.Tarkoituksena on, ette4 jos uusista valtuutetuista lf6ytyy enemmistf6 toriparkin vastustajia, asia tuodaan uuteen ke4sittelyyn. Muussa tapauksessa odotetaan je4lleen kerran oikeuden ratkaisua ja jos kaava kaatuu sielle4, en usko, ette4 uusi valtuusto ottaisi kaavaa ene4e4 uuteen ke4sittelyyn, joten toriparkki kaatuisi viimeiste4e4n silloin.Oikein hyve4e4 syksyn jatkoa.t. Heikki

Vihreät yrittäjät on toteutettu WordPress -julkaisujärjestelmällä
Tilaa tästä sivuston artikkelit RSS-syötteenä tai kommentit RSS-syötteenä